· 

derde H.E.L.P. aferese behandeling

Afgelopen dinsdag was mijn derde aferese. Het ging helemaal goed. Ik mocht weer 's middags komen en dat vind ik veel fijner dan de ochtend omdat het de dag meer breekt. Want al met al is het vooral een kwestie van rusten en wachten tot ik weer naar een behandeling kan. Op de een of andere manier lijken die drie uur dan ook sneller om te gaan. Dit keer onder het "genot" van de scandinavische serie "Borgen". Ik was blij dat het goed ging temeer het bij de andere drie patienten niet goed ging, bijvoorbeeld omdat de aders te dun waren. Alles op alles wordt gezet om het toch te laten slagen. Het vervelende is, dat als het wel een beetje is gelukt en het aferesesysteem (alle buizen, zakken, slangen e.d. bij elkaar) aan het werk is geweest, je wel het volle pond moet betalen omdat het systeem niet hergebruikt kan worden. Ik ken verscheidene mensen bij wie dat is gebeurd. Nog altijd ben ik dankbaar dat ik deze mogelijkheid heb gevonden en ik blijf moed houden dat het me ook echt gaat helpen. De opbrengst was weer goed; weer drie centimeter "afval". Silke zegt dat het goed voor me werkt dus daar ga ik maar vanuit. Gisteren had ik de eerste H.B.O.T. Daarover schrijf ik de volgende keer! (op de foto zie je hoe mijn arm eruit zag na de tweede aferese...; het is nog steeds aan het herstellen)