· 

Vierde H.E.L.P.aferese

Deze keer deelde ik de ervaring met een Amerikaanse van in de dertig. Zij kwam in een rolstoel en moest in haar lies worden geprikt. Verder een Duitssprekende twintiger en een Zweedse die wellicht nog jonger was. Zij kon amper lopen door de orthostatische intolerantie (: P.O.T.S.; een veel voorkomende longcovid klacht). Alle drie hadden ze hun moeder mee ter ondersteuning.

De aferese ging prima (bij iedereen:). Ik vergat alleen bij thuiskomst te koelen met de icepacks waardoor de prikgaatjes weer gingen bloeden toen ik de volgende dag de pleisters en het drukverband verwijderde. Dat kwam natuurlijk door de bloedverdunners. Ik had al van anderen gehoord dat ze 's nachts in een plasje bloed waren wakker geworden omdat ze het verband al hadden verwijderd... Alsnog koelen hielp goed!

 

Dr Irina heb ik weer naar mijn oor (dat nog steeds dicht zit) laten kijken omdat ik graag weer een HBOT wil doen. Ik heb overigens ook online kontakt met mijn eigen huisarts in Nl die ik op de hoogte houd van mijn Cypriotische avontuur; dat is fijn. We hebben afgesproken dat ik na het weekend een nieuwe "duik" ga proberen.

Verder komt morgen onze dochter Charlie hier voor een weekje vakantie. We verheugen ons daarop!