· 

Tweede H.B.O.T.

Nadat dr. Irina mijn oren weer had bekeken en de bloeddruk had gemeten besloten we het er toch op te wagen. Maar, bij enige pijn, zou ik de cabine gelijk verlaten. Deze sessie weer samen met de Oostenrijkse jongen en ook met een Australische en een Engelsman. Dit keer zouden we een duiksimulatie doen als waren we 14 meter diep.

Ik had de indruk dat de apparatuur het niet deed, het rook ook anders. Nadat ik dit had aangegeven ben ik met de begeleidster van plek gewisseld maar dat maakte geen verschil; volgens haar werkte het goed. Wat me wel opviel was dat het mijn lichaam veel energie kostte; de druk op mijn borst werd erger. Ook mijn vingers gingen tintelen. Ik had er geen goed gevoel bij. Er werd kontakt gezocht met de dokter en zij besloot dat ik deze sessie zou verlaten. Daartoe moest het voorvertrek eerst op dezelfde druk worden gebracht. Toen kon ik overstappen en werd ik langzaam weer "naar de oppervlakte terug gebracht". Met dokter Irina kwam ik tot de conclusie dat deze diepte voor mij wellicht teveel van het goede was. Ik had echter geen last gehad van mijn oor, dus dat was goed nieuws. Daarom boekte ik een nieuwe sessie voor aanstaande vrijdag maar dan weer voor de tien meter. Naderhand deelde ik mijn ervaring in de whatsapp Nederlandse groep en daar was iemand met soortgelijke ervaringen. Ook zij liet het bij de tien meter.