· 

Vijfde aferese

Het is superfijn dat de aferese steeds goed gaat. Dit keer had ik drie liter plasma "gedaan"; dat schijnt veel te zijn en is goed! Dit keer was ik de enige, behalve de Noorse die bijna klaar toen ik kwam, ze was van de ochtendsessie. Veel patienten zijn inmiddels naar huis. Ik weet niet goed waarom: de hitte, schoolvakanties, hoogseizoen (kosten?), dat kan allemaal. Velen komen in het najaar terug. Ik hoop niet dat dat bij mij nodig is. In dat geval moet ik kijken hoe ik de crowdfunding weer wat op gang kan krijgen;).

Omdat ik merk dat ik weinig last heb van terugvallen probeer ik voorzichtig aan iets actiever te worden. Het blijft echter gissen wat daarvan de oorzaak of reden is. Ik hoop natuurlijk de aferesebehandeling of het is gewoon de combinatie van alles. Wel spannend als ik t.z.t. de medicatie af moet bouwen. Ik ben erg benieuwd wat er dan gebeurt. Het was leuk dat Charlie mee was en ook zij kon zien hoe heet er allemaal aan toe gaat.