· 

Vierde H.B.O.T.

De dag na het uitstapje had ik nog steeds last van een "brandende" keel en meer last van het drukkende, benauwde gevoel op mijn borst en ik was weer vermoeider; oftewel overduidelijk zuurstoftekort. Daarbij kwam ook een mentale dreun: had deze hele behandeling nou niet geholpen?? Heet leek ook bijna te mooi om waar te zijn, een baantje zwemmen en 50 meter lopen...

Gelukkig is er de aferese appgroep met de Nederlandse lotgenoten. Ook daar is iedereen nog druk bezig met vervolgbehandelingen, vaak in Duitsland. Ook medicatie uitproberen hoort daarbij. 

Dan komt er toch een sprankje hoop via een appje van een vriendin: Ernst Kuiper lijkt alsnog te vinden dat er een expertisecentrum voor longcovid (en andere chronisch, vergelijkbare ziekten) moet komen...

Ik heb mijn een na laatste H.B.O.T. weer op 10 meter gedaan met de Oostenrijker, de Australische en een nieuwe Francaise.